Line the center of ghost board

Welcome to BoardCAD forums Board building Board building Line the center of ghost board

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Alexandre
    Member

How can i line the center of a board with the center of ghost board?
    when i load a ghost board it is lined by the tail. I want move the ghost board in the screen. Any body can help me?

Thanks

Alexandre

Anonymous

I don’t know if help you but, save jpeg file of your model board and open Bcad new file and outline view, file background image of your model board, after load the picture on screem holding down “T” and drag arrow to move exact position to align the tail picture to center point and press the left mouse button and do same “N” for the nose.
    Are you from Brazil???

Jeff

Alexandre
    Member

Yes, i’m from Brazil. Thanks for the answer. I will tray what you said. I want to know if the board that i projected fit inside the blank that i bought. So i need to watch the board and the blank together in the outline view as also in the profile view.

Anonymous

Olá alexandre,
    Sou de São Paulo, estou na versão numero quatro de minha cnc caseira e logo postarei aqui algumas fotos, criei alguns modelos com este magnifico programa que Jonas e Bcad team estão desenvolvendo.
    Qual tipo de CNC você tem amigo???
    Em que cidade você reside???

jeff

jbertolacci@rolls-royce.com.br

Alexandre
    Member

Beleza Jeff,

Sempre sonhei em ter uma máquina CNC caseira.Que legal! Na verdade é a minha primeira experiência com o Bcad e vou usinar a prancha na máquina de um rapaz aqui do Rio de Janeiro que trabalha com o shape 3d. Sou iniciante na programação em Boardcad, por isso tenho muitas dúvidas. O que eu queria era encaixar as medidas da prancha num bloco que tenho. Por isso desenhei o bloco e a prancha e não consigo centralizar um com o outro. Obrigado pela atenção

Alexandre

Anonymous

@alexandre wrote:

How can i line the center of a board with the center of ghost board?

Hold down G which brings the ghost board into focus and use the cursor keys to move the ghost board around.

Anonymous

ahahahaha

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.